Welkom op onze reisblog!

31 augustus 2018 - Surakarta, Indonesië

Hoi, welkom op onze reisblog!

Wij zijn Julia, Charlotte, Timon en Martijn. Wij zijn vier studenten Watermanagement en momenteel zijn wij in Solo, Indonesië om stage te lopen bij de Universitas Sebelas Maret. We zullen alle 4 onderzoek gaan doen naar verschillende onderwerpen zoals overstromingen, waterkwaliteit, sanitatie en plastic vervuiling. We beginnen pas maandag 3 september met onze stage maar we zijn dinsdag 28 augustus al aangekomen.

Een kleine impressie van de eerste dagen:

Zondag avond 26 augustus om 21:00 uur vlogen Timon, Julia en ik (Charlotte) naar Jakarta met een tussenlanding in Kuala Lumpur. Maandag begin van de avond (lokale tijd) kwamen we aan in Jakarta. Omdat pas dinsdag onze volgende vlucht ging, hadden we een hotel op het vliegveld. Dinsdag ochtend hadden we totaal geen zin om weer met die zware koffers te gaan sjouwen maar we waren wel blij dat we dan eindelijk naar onze vaste verblijfplaats gingen. De vlucht van Jakarta naar Solo duurde gelukkig maar een uurtje. Martijn vloog vanuit Thailand naar Solo. Hij was namelijk al een maand in Thailand geweest om rond te reizen. In Solo stonden de studenten van de universiteit (Nina en Ilham) al op ons te wachten. Zij brachten ons naar het hotel waar we de eerste 4 nachten slapen. Daarna zijn we met Nina en Ilham wat gaan eten. Onze eerste echte Indonesische maaltijd hier. Om 20:30 kwam Martijn eindelijk aan en waren we compleet.

Woensdag ochtend moesten we naar het Medical Centre op de campus om een soort medische keuring te krijgen. Deze was weer nodig voor onze registratie bij de International Office. Nadat we overal geregistreerd waren was het tijd om onze rent rooms te gaan bekijken. De kamers van Julia en mij waren heel mooi en schoon dus wij hebben gelijk gezegd dat we hier willen gaan wonen. De kamers die Timon en Martijn bekeken hebben vielen nogal tegen dus zij zijn nog op zoek naar iets anders.

Donderdag hebben we eindelijk Miss Rully ontmoet. We hadden eerst om 11 uur afgesproken, dus wij waren er nog voor 11 uur. Toen we daar aankwamen bleek de meeting last minute verzet naar half 1. Dit is gebruikelijk hier dus daar moeten we nog even aan wennen. Om half 1 was Miss Rully er wel en we hadden een heel gezellig gesprek. Ze vertelde dat we mee gaan doen met heel veel verschillende field trips naar onder andere Jakarta, Semarang en Jogjakarta. 'S avonds nam Miss Rully ons mee uiteten naar haar favoriete restaurant. Hier kregen we een heerlijke Indonesische rijsttafel.

Vrijdag ochtend hebben we de Head of the Department Architecture ontmoet. Ook dit begon later dan afgesproken. Dit was een hele formele bijeenkomst. De rest van de dag hebben we geen verlichtingen dus Timon en Martijn gaan rent room opties bekijken en Julia en ik zijn aan het chillen in het hotel.

Zaterdag ochtend moeten we uit het hotel en gaan Julia en ik verhuizen naar onze rent rooms. Timon en Martijn hebben nog geen idee waar ze heen gaan maar in het ergste geval blijven ze wat langer in dit hotel. We hebben nog 1 weekend vrij voordat we maandag beginnen met onze stage. Aanstaande donderdag en vrijdag gaan we gelijk naar een internationale conferentie over ruimtelijke ordening.

We zullen jullie bijna elk weekend op de hoogte houden met een nieuwe blog!

Groetjes

1. 31 augustus 2018
    Leuk om te volgen
  2. Snjezana:
    2 september 2018
    Super leuk, ik kan niet wachten dat volgende wikkend is
  3. Snjezana:
    2 september 2018
    typ fout, moet weekend op plek van wikkend sorry